星期一, 5月 18, 2009

陳敏兒 6A 教仔法

很 多 父 母 都 會 費 盡 心 思 遍 尋 教 仔 良 方 , 近 年 坊 間 流 行 一 種 「 6A 」 教 仔 法 , 強 調 以 6 大 原 則 ︰ 接 納 ( Acceptance ) 、 讚 賞 ( Appreciation ) 、 關 愛 ( Affection )、 時 間 ( Availability ) 、 責 任 ( Accountability ) 和 權 威 ( Authority ) , 教出 「 有 品 」 自 律 的 孩 子 。 此 法 頗 受 到 父 母 歡 迎 , 藝 人 陳 敏 兒 、 著 名 芭 蕾 舞 蹈 家 曾 雪麗 亦 是 捧 場 客 。

軟 硬 教 仔 法 也 不 行

現 育 有 兩 名 分 別 14 歲 和 10 歲 兒 子 的 陳 敏 兒 , 曾 立 志 做 一 個 讓 孩 子 快 樂 的 好 媽 媽 ,因 此 她 在 家 中 一 直 奉 行 民 主 、 自 由 的 制 度 , 但 換 來 的 結 果 卻 是 兒 子 完 全 不 接 受 任 何約 束 , 毫 無 紀 律 可 言 。

「大 仔 升 上 中 學 後 , 麻 煩 事 愈 來 愈 多 , 例 如 上 堂 無 故 走 出 座 位 、 在 班 房 玩 籃 球 等 , 總之 成 日 俾 老 師 投 訴 。 可 能 佢 喺 屋 企 實 在 太 自 由 , 所 以 完 全 適 應 唔 到 校 規 。 」 敏 兒 苦笑 道 。

於 是 敏 兒 改 變 教 仔 策 略 , 由 鬆 變 嚴 , 但 同 樣 不 奏 效 。 「 例 如 大 仔 很 沉迷 打 機 , 我 便 定 下 家 規 , 如 果 佢 未 做 好 功 課 就 打 機 , 便 罰 佢 兩 日 唔 准 打 機 。 不 過 ,當 我 真 正 執 行 家 規 時 , 仔 仔 通 常 會 好 嬲 、 發 晒 脾 氣 , 結 果 搞 到 大 家 都 唔 開 心 。 」
軟 硬 兼 施 依 然 教 不 好 大 仔 , 敏 兒 灰 心 地 想 將 他 送 到 外 國 寄 宿 , 幸 好 這 時 她 經 朋 友 介 紹 接 觸 到 「 6A 」 教 仔 法 , 母 子 關 係 才 露 出 曙 光 。

親 密 關 係 + 管 教 = 順 服

「 6A 」 教 仔 法 是 由 美 國 教 育 專 家 所 創 , 教 導 父 母 應 如 何 教 育 子 女 。 當 中 有 3A , 敏 兒 覺 得 最 受 用 ︰

Acceptance ( 接 納 ) ︰ 違 規 行 為 減 少 了

有次 敏 兒 的 大 仔 觸 犯 嚴 重 校 規 , 他 很 驚 慌 , 學 過 「 6A 」 法 的 敏 兒 就 對 他 說 ︰ 「 你 做錯 事 , 媽 咪 一 樣 咁 愛 你 。 只 要 你 願 意 改 過 , 媽 咪 可 以 向 學 校 求 情 。 如 果 你 真 的 被 趕出 校 , 媽 咪 會 幫 你 搵 過 另 一 間 學 校 。 」 兒 子 雖 沒 說 甚 麼 , 但 敏 兒 看 得 出 他 既 驚 訝 又感 動 , 而 近 年 他 在 學 校 的 違 規 行 為 亦 明 顯 減 少 了 。

Accountability ( 責 任 ) ︰ 同 定 罰 則   打 機 收 歛

以未 做 好 功 課 便 打 機 為 例 , 敏 兒 就 邀 請 大 仔 一 同 定 立 罰 則 , 避 免 從 前 的 一 言 堂 ; 當 他違 規 時 , 敏 兒 便 說 : 「 你 未 來 兩 日 不 能 打 機 , 媽 咪 都 戥 你 好 可 惜 ! 」 現 在 兒 子 打 機情 況 已 收 歛 了 。 她 又 提 醒 家 長 , 千 萬 不 要 說 ︰ 「 抵 你 死 啦 , 自 己 攞 嚟 㗎 ! 」 這 類 負面 說 法 。

Appreciation ( 讚 賞 ) ︰ 讚 賞 付 出 的 努 力

大 仔 最 近 考 得 全 班 英文 最 高 分 , 非 常 雀 躍 。 以 前 敏 兒 會 讚 他 ︰ 「 叻 仔 噃 ! 」 但 「 6A 」 教 仔 法 認 為 這 句話 可 能 令 孩 子 誤 會 拿 得 全 班 最 高 分 才 算 是 「 叻 」 。 現 在 敏 兒 會 說 ︰ 「 我 好 戥 你 開 心, 睇 得 出 你 今 次 的 努 力 沒 有 白 費 ! 」 以 讚 賞 兒 子 的 行 為 代 替 讚 賞 成 績 。

閱 覽過 無 數 親 子 書 籍 、 上 過 許 多 家 長 課 程 的 敏 兒 認 為 , 「 6A 」 教 仔 法 特 別 之 處 是 清 晰引 導 父 母 如 何 在 愛 和 管 教 之 間 取 得 平 衡 。 「 呢 套 理 論 教 識 我 , 原 來 定 規 矩 不 一 定 會惹 來 小 朋 友 不 滿 , 問 題 是 父 母 執 行 時 的 態 度 , 以 及 平 日 應 建 立 良 好 的 親 子 關 係 。 」

「 6A 」 就 如 屋 子 的 不 同 部 分 , 接 納 和 讚 賞 是 基 石 , 關 愛 和 時 間 如 兩 道 牆 有 支 撐 作 用 , 而 責 任 和 權 威 則 如 屋 頂 , 用 來 保 護 整 間 房 屋 。

沒有留言: